gelukkig-volk-steeds-optimist_istock_000004839396xsmall

De cijfers over absenteïsme, stress en burn-out kunnen niet langer genegeerd worden. Meer en meer bedrijven zetten in op een werkbare en gezonde werkomgeving om mensen gezond en gemotiveerd aan de slag te houden. Gezonde en fitte werknemers zijn immers gelukkiger, presteren beter, verzuimen minder en zijn langer inzetbaar.

In theorie zullen alle bedrijfsleiders dit feit kunnen beamen, maar wie gaat er in de praktijk voor zorgen dat uw werknemers inderdaad, gezond, fit en gelukkig naar het werk komen? Gezondheid op het werk is een complex gegeven. Gezondheid wordt immers bepaald door een combinatie van factoren die je als werkgever niet altijd in de hand hebt.

 

Trend voor 2019

Menig HR verantwoordelijke zit met de handen in het haar als het op “gezondheid op het werk” aankomt. Sinds de aangepaste wet rond welzijn wordt van bedrijven verwacht dat er werk wordt gemaakt van een preventief gezondheidsbeleid. Een taak die meestal terecht komt op de schouders en vooral in de drukke agenda van de HR Manager.

Maar gelukkig, er komt een nieuwe beweging op gang. Een beweging van enkele innovatieve bedrijven die “gezondheid op het werk” tot een kernonderdeel maken van de bedrijfsstrategie. Bedrijven die ervan overtuigd zijn dat “gezondheid op het werk” meer is dan wat leuke ideeën verzamelen en het opstellen van een actieplan. Deze bedrijven kiezen ervoor om “gezondheid op het werk” een volwaardige plaats te geven binnen de organisatie en toe te vertrouwen aan een Inhouse Health&Wellbeing Manager.

De functie van een Inhouse Health&Wellbeing Manager  zal de komende jaren uitgroeien tot een volwaardige functie als structurele ondersteuning van de organisatie.

Hoe kan een Inhouse Health&Wellbeing Manager het verschil maken in uw bedrijf?

Een Inhouse Health&Wellbeing Manager stelt nieuwe normen op het gebied van welzijn en gezondheid binnen de organisatie en zorgt ervoor dat gezondheid op het werk deel uitmaakt van de bedrijfscultuur door het verbeteren van :

  • Medewerkersbetrokkenheid – medewerkers helpen bij het begrijpen, beheren en verbeteren van hun persoonlijke welzijn en gezondheid
  • Leiderschapseducatie – link zijn tussen medewerkers en management om duurzame ondersteuning te verkrijgen
  • Voorbeeldcultuur – “be the angel of change” werken vanuit een authentieke en gezonde levenstijl.

Op deze manier kan de bijdrage van een Inhouse Health&Wellbeing Manager echt een verschil maken voor werknemers en het bedrijf waar ze voor werken, met enkel positieve resultaten: beter humeur, minder frustraties, betere werksfeer, grotere motivatie, meer plichtsbewustzijn, hogere productiviteit, minder ziekteverzuim, betere klanttevredenheid en een gezondere financiële balans.

Overweegt u om de nieuwe trend te volgen en meer aandacht te geven aan gezondheidspreventie in uw bedrijf?

Dan kunnen wij u daarbij alvast een steuntje in de rug geven.

Vanaf 2019 lanceren we een nieuwe 2-daagse training Inhouse Health&Wellbeing Manager.

Tijdens deze interactieve training komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod :

  • Wat is de rol van een Inhouse Health & Wellbeing Manager in uw bedrijf of organisatie?
  • Wat zijn de belangrijkste bouwstenen van een efficiënt gezondheidsbeleid?
  • Hoe implementeer je een gezondheidsbeleid in een bredere bedrijfscultuur?
  • Waarom een gezondheidsbeleid : wat zijn de voordelen voor bedrijf en medewerkers
  • Gezondheidsbeleid versus welzijnsbeleid
  • Het belang van communicatie : werkgroep en tools
  • Wat zijn de belangrijkste dimensies van gezondheid in uw organisatie en als mens : fysiek, mentaal, emotioneel, sociaal, spiritueel
  • Opstellen van een actieplan volgens de gezondheidsmatrix – valkuilen en succesfactoren, nieuwe trends
  • Meten is weten : evalueren en verankeren

Tijdens deze 2-daagse opleiding staat de gezondheid en het welzijn van de deelnemers op de eerste plaats.

We voorzien dan ook voldoende tijd voor extra inspiratiemomenten zoals :

  • een gezonde lunch met inspiratiesessie onder begeleiding van onze voedingscoach
  • een moment van ontspanning onder begeleiding van onze welzijnscoach

Inschrijven en deelname

U kan voor deze opleiding inschrijven via het inschrijvingsformulier.

De inschrijving is definitief bij betaling van 950€ na ontvangst factuur.

Deze opleiding komt in aanmerking voor de KMO Portefeuille.

De plaatsen voor deze opleiding zijn beperkt tot 12 deelnemers.

Individuele Intake

Na inschrijving voorzien we een telefonisch intake gesprek voor een korte kennismaking en afstemming van de verwachtingen en behoeften als deelnemer.

Doelgroep

  • HR managers
  • Leidinggevenden of werknemers betrokken bij het gezondheidsbeleid van de organisatie

De opleiding is niet bedoeld voor HR-professionals met commerciële doeleinden

Data en timing voorjaar 2019

  • do 7 & vr 8 februari 2019 – Zellik
  • do 7 & vr 8 maart 2019 – Zellik
  • do 4 & vr 5 april 2019 – Gent
  • do 9 & vr 10 mei 2019 – Leuven
  • do 6 & vr 7 juni 2019 -Zellik

Telkens van 9 tot 17 uur

Locatie

  • Zellik – The House to Be
  • Gent – Locatie te bevestigen
  • Leuven – Locatie te bevestigen

Tarief

950 € excl btw

TRC°-The Relax Company bvba is geregistreerd dienstverlener van de Vlaamse Overheid. Bij uw subsidieaanvraag dient u TRC°-The Relax Company als dienstverlener te selecteren, of het erkenningsnummer DV.O224721 in te vullen.

Regelgeving vanaf 1 april 2016:

Kleine Onderneming (K.O) Minder dan 50 voltijdse WN Jaaromzet van max 10 miljoen € €10.000 subsidiebudget 40% subsidie
Middelgrote onderneming (M.O) Minder dan 250 voltijdse WN Jaaromzet van max 50 miljoen € €15.000 subsidiebudget 30% subsidie

kmop_label-aio-828x240

If you like us, tell others!